Förskolestart 23 Januari

publicerat i Allmänt, Förskola, Kevin;

För ett tag sen fick vi brev hem att plutten fått förskoleplats och han skolas in den 23 januari. Blir tydligen gruppinskolning och jag gillar det inte alls. Har själv haft gruppinskoningar och jag tyckte inte om det alls och kände det var svårt och hinna med barn och föräldrar. Men det blir sådan inskolning för han börjar på en helt ny avdelning.
Vi ska dit och hälsa på den 12 december och det ska bli kul och se hur det ser ut där han ska börja. Nackdel är att det ligger inte nära där vi bor utan det tar ca 20-25 min och gå. Ska skaffa cykelsits så kommer det inte ta så lång tid. För mitt jobb ligger 5 min från där vi bor. Tur att älsklingen jobbar 3 skift så kommer antinge hämta eller lämna han.

Nu är det inte många veckor till jul eller till pluttens 1 års dag.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Camelia:

Vad fin han är, lille Kevin. Som min bror Kevin. :)

Kommentera inlägget här :