Årskrönika 2011

publicerat i Allmänt;
Gjorde ingen alls förra nyår och jag vet inte om de var att jag glömde bort de eller helt enkelt inte orka göra någon. Men nu kommer de en för 2011

Januari

Jag gick in i min andra termin i skolan och de var massa plugg och älsklingen och jag hade vart tillsammans i 2 år då :) Var i Karlstad och hade 2 roliga dagar med workshopar.

Februari

Var riktigt trött på skolan och att de fanns några i gruppen som inte kunde samarbeta. Mådde riktigt dåligt att ingen lyssna på mina ideer och så när vi hade grupparbeten.

Mars

Jag fyllde år och började av att jobba lite så vikarie på olika förskolor i Arboga. Insåg att jag inte trivdes på min vfu plats som jag hade då.

April

Var ute på vfu och kände att ingen såg vad jag kunde, jag gav och gav men jag fick inget tillbaka. Det var mycket stress runt påsk med skolan, mycket uppgifter som skulle in.

Maj

Wilma var i Italien och en annan längta efter sommaren väldigt mycket. Det var plugg och jobb som gällde denna månad.

Juni

Längtar enormt mycket efter sommarlov och få vara ledig från skolan ett tag. Vi var i väg och kolla på en lägenhet i Örebro och fick reda på de 3 veckor innan vi skulle flytta in. Så de var väldigt mycket packande i juni. Längta en massor tills vi skulle flytta, för jag ville verkligen bort från Arboga.



Juli

Dagen var här och vi flytta till Örebro och vart Örebroare :) Beckis var hos oss och hjälpte till lite. Var mycke att packa upp och ställa i ordning. Älsklingen gick på semester och som vi hade längtat. Man såg hur Wilma trivdes och var så glad att hon hade fått en ny kompis här, så härligt och se henne så glad :) Var även på satin och insåg att jag aldrig kommer sätta min fot där igen ett riktigt fjortis hak och sen var de å litet. Vi åkte till Tomteland och säger bara de aldrig mer att jag åker dit igen, men Wilma hade kul och de är tur de i allafall. Vi var även några dagar nere på orust hos släktingar till mig och älsklingen överaska mig med att vi skulle till liseberg. Vi fick vara med när Wilma tappa sin första tand, hon åt inte på några dagar. Men när väl den kom ut var hon överlycklig.



Augusti

Vi åkte till Motala för att åka båt och äta mat på båten,vart bjudna av svärmor för att vi fira att hon fyllde 50 år då. Men inget jag kommer göra om för så roligt var de inte alls. Jag var med i blodomloppet i örebro och var super nervös, men de gick bra jag powerwalka hela vägen. Förstår inte alls hur jag orka med de, men de är väl för att jag är så himla envis av mig. Vart faster till en helt underbar pojke som heter Elias :)Var i väg på läger med skolan och första dagen var tråkig, men andra dagen så lärde jag mig en del nya saker.



September

Vart en omställning här hemma, älsklingen började att jobba natt. Jag kolla på första avsnittet av idol och sen bestämde jag mig att de vill jag inte följa alls. Beckis var hos oss en helg för att hon stod på barnloppisen här i örebro och sålde lite leksaker och sånt.  Började att jobba som vikarie i Örebro. Fredde hade fixat en överasknings fest till pappa för han fyllde 50 år, men vet inte riktigt om han vart så överaskad. För jag tror han hade sett på fb att de var något på gång för han. Lyckades få en ny vfu plats i Örebro efter många samtal :) Var och hälsa på min gamla arbetsplats i Eskilstuna och de var så kul att få träffa alla gamla kollegor :)



Oktober

Älsklingen och jag åkte i väg på kopparberg marknad och kolla lite, fick hem lite saker. Vart mycket plugg och jobb. Var även i karlstad och gjorde olika saker. Vi var uppdelade i våra tvärgrupper :) Vi såg bilar 2 och de var inte alls lika bra som första filmen, mycket besviken vart jag.



November

Vi vart bjudna på hallowen fest hem till Malin och de var en riktigt trevlig kväll och träffa nya människor. Hade vfu på min nya vfu plats och jag trivdes kanon bra och dem såg mig och att jag kunde:) Var i väg till Ånnaboda med praktiken och hade de mysigt och de var jätte fint. Men så trött man var efter ha gått runt sjön. Åkte till Karlstad för att göra omtenta i första kursen jag hade. Var dop för faster sötis och de var en jätte fint dop :) Älsklingen fyllde år och de var fest hemma hos oss och vi hade de så kul.



December

Wilma var med mig på min sista dag på min vfu. Jag fick en iphone av älsklingen :) Jag var super nervös inte för ett artquiz som vi skulle ha och när jag väl gjorde de var de super lätt och jag fick VG. Fastersötis vart 4 månader den 20 dec :) Julen firades hemma hos farmor den jul och farfar du var saknad av flera av oss. Juldagen hade vi Wilma och den spenderdes hemma hos svärföräldrarna och senare hos fredde och anna. Vi har haft Wilma i mellandagerna och jag har haft svårt att plugg. Älsklingen överaska mig med att bjuda ut mig på fin resturang och vi var så mätt att vi trodde båda två att vi skulle dö. Nyårafton ska vi spendera med några vänner här i Örebro och även Wilma och de kommer nog bli en kanon nyår.

image descriptionimage description


Hoppas att alla har haft en kanon år, för mig har de vart mycket plugg och stress. Hoppas att 2012 blir ett mycke bättre år och att jag lär mig hantera min stress och planera mera.

Gott nytt år på er alla !!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Amanda:

fin blogg du har :)

hoppas du får ett fint slut på 2011.



kram :)

2:a kommentar, skriven , av elin:

Hejsan! fin blogg kanske du vill kolla på min oxå! komentera gärna om du vill oxå!:)

3:e kommentar, skriven , av elin:

Hejsan! fin blogg kanske du vill kolla på min oxå! komentera gärna om du vill oxå!:)

Kommentera inlägget här :