Gick förbi mitt jobb

publicerat i Allmänt, Förskola, Förskollärare, Ångest;
Under semestern när vi bara vart hemma har jag kännt av min ångest även om jag bara har vilat och det har fått mig och funderat om inte jag har lidit av ångest länge. Det var all stress och press på mig själv på jobbet som startade det tror jag. Men hur länge har jag lidit av min ångest, det har jag ingen aning om alls. Nu när jag är hemma får jag ångest av att jag är en dålig mamma och dålig sambo, jag orkar inte leka inte hjälpa till hemma. Ångest av att jag måste ut och röra på mig, för jag måste göra det för att få upp energin igen.
 
När jag lämnat plutten på förskolan gick jag en kort promenad och lyssna på podd och det var skönt men jobbigt. Nu ska jag bara börja gå längre och längre. 
En kollega var här i förrgår och hämta kläder och vi prata lite och hon sa att jag skulle gå förbi jobbet, känna hur det känns. Gick förbi där idag och titta in. Jag började gråta och fick ångest. Det var jobbigt och även jobbigt för jag saknar alla kollegor och barn. Tack för att du sa att jag skulle gå förbi och se hur jag känner. Om en vecka har jag rehabmöte med chefen och en till, så får ve se vad det sägs då. För just nu vet jag varken ut eller in hur jag känner för att börja jobba i gen i september, tanken är att jobba 25% då alltså 2 timmar per dag.
 
 Den här bästa killen och sambon får mig och må bra om dagarna
 

Kommentera inlägget här :