Midsommarafton i Varberg :)

publicerat i Allmänt;
Skriver lite rader här inne, om 13 dagar börjar jag min semester och jag längtar massor. För nu börjar energin ta slut och jag behöver tanka nytt.

Vid midsommar åkte vi till Varberg eller vi åkte till Getterön och vi vara massa folk. Var ett fint hus som de " äldre och små" bodde i, vi stora kusiner bodde på vandrarhem.
Midsommarafton började med att vi käka frukost i huset med övriga och sen vid 11 kom en buss som min farbror hade hyrt. Så vi åkte runt medbden och farmor visa ställen som betyder mycket för henne. Så som järnvägsstationen som hon och farfar åkte till bara föra att pussas, man fick inte pussas offentligt som man gör idag. Var kul att se när farmor berätta, det bara lyste om henne :)

När vi var och kolla på Varbergs fästning och farmor berätta att i ett hörn var det lä och där brukar hon och farfar stå och pussas.  Hela dagen var full av överraskningar :)

Senare åkte vi tillbaka huset och min farbror hade beställt mat och det var så god mat. Hade en kanon dag och kommer minnas den dag länge.




Fanns små vild kaniner som var så söta 





Vandrarhemmet var vid havet

Vid vattnet mår jag bäst :)



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av JuliaJ:

Såg trevligt ut :)

Svar: Var riktigt mysigt där :)
Reggi

Kommentera inlägget här :