Vilken dag de var i onsdags

publicerat i Allmänt;
Det är fredag och helg och jag är ledig från praktiken, för i Onsdags kom min handledare tillbaka efter vart borta i lite mer en vecka, pågrund av utmattning och nära gå in i väggen. Men de gick inge bra i onsdags så min handledare gick ut och satte sig i personalrummet och jag och en elev till och sen en ordinarie var själva med barnen och baka och de var stressigt det kan jag lova er alla. För alla barnen ville dela äpplerna och vi var bara två som skala så vi hann inte så snabbt som barnen ville. Den andra ordinarie var i väg i biblan, men hade inte åkte om den vetat att de skulle blivit som de blev. När kakan var innne i ugnen kommer en föräldrer och den ordinarie som var kvar gick ut och prata ett bra dag och de var en väldigt viktig sak så den kunde inte bara skicka i väg föräldern. Jag och den andra eleven är själva med barnen och de får vi inte alls vara, och den som står och pratar är stressad över att vi är själv och barnen vart stressade för vi vart de över hela denna situation. Vet att när man är stressad blir barnen de och de är högljuda och skriker, men jag visste inte hur jag skulle hantera de. Men den andra eleven fick betalt för att vara där för den få gå in och vika i bland, men de får inte jag göra så jag fick ut de i ledigt idag i stället, skulle haft en kort dag endå. Men den ordniarie som var kvar gav oss beröm att vi var duktiga och hjälpte till när allt hände och de är självklart man gör, de är de kollegor gör och jag är där som en kolloge även fast jag är en elev som har praktik.
 
Så just nu står jag helt utan handledare, fick reda på i går att min handledare är sjukskriven i 2 veckor och jag gör min sista praktik vecka nästa vecka.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linduz:

Hm. Vilken röra du verkar ha haft. Hoppas din sista vecka blir bättre. Det är tur att du vet hur du gå till väga.

Hur blev kakan? :)

Trevlig helg, kram

Svar: Ja verkligen, hoppas med att nästa vecka blir en bättre vecka :) Ingen aning faktist, smaka den aldrig, smakar inte de barnen bakar själva. Men alla barnen verkade gilla den.
Reggi

2:a kommentar, skriven , av Debbie- Mamma till 2 prinsar & Gravid:

Hej, skulle bara vilja tipsa om en tävling där jag tävlar ut en valfri babydress från www.likeakid.se. Du hittar tävlingen här: http://deborapersson.bloggplatsen.se/2013/10/11/10258074-tavling-vinn-en-valfri-babydress/

Kommentera inlägget här :