Klara de helt själv

publicerat i Allmänt;
Bor I Örebro nu betyder att jag var tvungen att byta VFU plats, kände att våran ekonomi inte skulle klara av att jag hade min i Arboga. Hörde av mig för ett tag sen till skolan och hon jag prata med sa klart och tydligt att jag var försent ute, men i april när man skulle ha hört av sig senast så visste inte vi att vi skulle flytta till Örebro. Utan allt hände väldigt snabbt, men hon gjorde ett undantag och skicka ut en ansökan till Örebro kommun. Fick svar på mailen i torsdags att jag fått en VFU placering och blir glad, men sen går jag in på mina sidor och ser där att de är i Glanshammar i förskoleklass och blir ledsen och känner att jag inte vill vara där. Glanshammar ligger utanför stan ett litet litet ställe, svårt att ta mig dit och sen förskoleklass. Jag skulle inte kunna utvecklas som förskollärare om jag hade min VFU där. Mail tillbaka och sa som de var och idag fick jag svar tillbaka att hon gör ett undantag igen att om jag kunde fixa en egen VFU plats, skulle jag inte hitta någon skulle dem skicka en ansökan till Karlskoga och de är ännu längre bort än Glanshammar. Så min förmiddag spenderades med att ringa runt till olika förskolechefer här i Örebro och till slut fick jag napp på en förskola. Så allt blev bra till slut och jag lyckades fixa en VFU plats till mig på en förskola som ligger i Baronbackarna och jag är super glad och stolt att jag klara av att fixa de helt själv :)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av MADDES:

Vad roligt :) Skönt att det löste sig med vfu platsen!

Kommentera inlägget här :